شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارلوس لاتوف کاریکاتوریست برزیلی که برای انتشار آثار ضد صهیونیستی اش از سوی حزب لیکود به مرگ محکوم شده است، معتقد است که اگر چه این حکم کمی او را ترسانده اما باعث نشده که از مواضعش عقب نشینی کند.

کارلوس لتوف

به گزارش مهر؛ کارلوس لاتوف کاریکاتوریست شناخته شده برزیلی است که چند روزی به بهانه نمایشگاه نخستین مسابقه «کارتون و کاریکاتور غزه» مهمان ایران بود. لتوف کاریکاتوریست سیاسی مستقلی است که به ارائه آثاری با رویکرد ضد صهیونیسم و ظلم ستیزانه در دنیا شهره است.

اولین بار در سال 1999 بود که به کرانه رود باختری و غزه سفر کرد و با دیدن رنج های مردم فلسطین، عزم خود را جزم کرد تا با نیش تند قلمش در کاریکاتورهایی با طنز تلخ و  نه چندان خنده آور به حمایت از این مردم بپا خیزد.

او کاریکاتورهای جسورانه اش را از ظلم صهیونیستها علیه مردم فلسطین در رسانه های دنیا و فضای مجازی منتشر کرد و در این زمینه تا آن جا پیش رفت که سرانجام حساسیت حزب «لیکود» از احزاب راست گرای رژیم صهیونیستی را برانگیخت و از سوی این حزب برای قتل او جایزه تعیین شد.

او كه با تي‌شرتي سبز رنگ و با عنوان "فلسطين آزاد" در خبرگزاري مهر حضور يافته بود در رابطه با صادر شدن حكم مرگش از سوي سران رژيم صهيونيستي گفت:شاید گاهی اوقات از این که برای کشته شدن من جایزه تعیین شده است، ترسیده‌ام، اما این باعث نشده است تا از آن چه به آن اعتقاد دارم دست بکشم.»

کد خبر 277971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha